Translate

wtorek, 24 czerwca 2014

RÓŻOWO WŁOSKO ..... BOSKO


Witajcie!
Niby to przerwa urlopowa , a jednak powstała przerwa w urlopie. I całe szczęście. Zdążę więc wrzucić coś na bloga. To przepiękny SAMPLER w kolorach różu. Wzór zaczerpnęłam z włosiej gazety dla zakręconych na punkcie haftu XXX - ,, appasionate di...punto croce " nr 13/2012 czyli w języku ojczystym gazetki Maggio-Giugno 2012.


Misterna robota , ale to tak tylko wygląda w moim wykonaniu. Postanowiłam zmniejszyć ten wzór ile tylko się uda. Do haftu użyłam lnu w kolorze bardzo jasnego latte i z tego powodu zmieniłam kolor nitek użytych do wyszywania liter , by nie zlewały się z tłem materii. Schemat ma 160 X 220 krzyżyki , na kanwie 14 haft miałby wymiar 40,6 X 55,8 cm , ja uzyskałam taki oto rozmiar 16,2 X 26.2 cm. To całkiem zaskakujące , jak można się zminiaturyzować.


Wyszywałam obejmując dwie nitki tkaniny , a mogłam spróbować objąć 1 na 1 , ale wówczas jakbym podzieliła jedną nitkę DMC , to chyba niewykonalne.


Haft gotowy był już jakiś czas temu , ale jakoś nie mogłam zebrać się na początku z oprawą , a potem miałam inne rzeczy do pokazania. Zmobiliowała mnie jednak wycieczka do Łodzi na wystawę w Muzeum Włókiennictwa , gdzie obdarowałam moje koleżanki po fachu tym wzorem i obiecałam im go pokazać w całości . Może zatem zobaczycie ten haft u Yenulki , Eliszki  lub Chagi. Jeśli oczywiście postanowią go wyszyć. To jednak jest sprawa indywidualna i nie będę się wtrącać , by nie dostać po nosie.



Do tego wzoru potrzeba tylko 15 kolorów muliny , a z powodu małego rozmiaru zużyłam ich na prawdę maleńko . Na początku było ciężko przyzwyczaić wzrok do tak małych detali , ale , że splot lnu jest bardzo równiutki , to poszło całkiem gładko. Haft musiał powstawać przy świetle dziennym , więc praca nad nim nie była możliwa wieczorami. Tak więc przydał się letnie słoneczko. Zimą to byłoby niemożliwe , ale może tylko dla mnie.


Na fotce u dołu możecie zobaczyć proporcję haftu do maleńkich craftowych nożyczek. Muszę powiedzieć , że haftowanie jedną niteczką muliny daje bardzo efektowny wygląd i praca , jest pod względem technicznym idealna , a myślałam , że to zasługa lnu. No może i jednego i drugiego.


Czas na mnie . Lecę dalej w swoją drogę z igłą , lnem i oczywiście muliną , i jak tylko złapię znów zasięg sieci to pokażę coś zupełnie niekrzyżykowego , bo tak jakoś wychodzi , że ostatnio tylko haft i haft XXX , a przecież nie tylko to się u mnie dzieje. Może jakiś ocieplacz wnętrza na krótkie letnie wieczory....

Joanna


78 komentarzy:

  1. Piękne!!! Cudownie wykonane! Dobór kolorów pierwsza klasa :) Cudowne!!! Pozdrawiam. Cottoni

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo pracy włożyłaś ale efekt super....Pozdrawiam pa....

    OdpowiedzUsuń
  3. cudnie te róże wyszły!!! wyjątkowo mi się podoba ten sampler :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia i rewelacyjnie dobrana rama.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś absolutnie niemożliwa:) ten haft mnie oczarował ! i ta miniaturyzacja w Twoim wykonaniu , czarujesz i czarujesz a ja Ci zazdroszczę kiedy patrze na to wykonanie i ten len, tez bym tak chciała...ale ja często wyszywam po nocach, wieczorach bo wtedy najczęściej mam czas.
    Czy mogłabyś mi udzielić informacji w sprawie tego lnu|? gdzie zakupiony i jak się nazywa? moze masz jakiś link?
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Len kupiony w sklepie z materiałami w moim mieście bez metki , na początek tylko metr. Potem calą resztę belki i od tego czasu nie ma go w sklepie. Ponoć to włoska robota.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Dzięki za odpowiedz! ,jesli go kiedys zobaczysz to sie polecam.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    4. Dobrze mam nadzieję , że jeszcze kiedyś się pojawi i wówczas się obkupię , bo na prawdę warto.

      Usuń
  6. Wunderschöne Sampler. Ich mag die Farben und vorallem das Rosenmuster. Wirklich ein Traumstück.

    Anja

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny obraz, bardzo mi się podoba, wygląda na bardzo delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obdarowując mnie tym wzorem trafiłaś w sedno mojego stylu i upodobań! Dlatego spodziewaj się że kiedyś (mam nadzieję niedługo) zobaczysz to cudeńko u mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. O nos trzeba dbać. To prawda. Gdybym jednak otrzymała od Ciebie taki wzorek, to nie odważyłabym się w razie wtrącenia podnieść ręki na Twój nos :))))))))
    A mówiąc poważnie, sampler jest obłędnie i zjawiskowo cudny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękny różany sampler!♥!♥! jestem nim zachwycona! napatrzeć się nie mogę☺
    czy jest jakaś szansa na otrzymanie wzorku?
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie wymienię wzór na piękny zeszyt z twojej kolekcji , co ty na to?

      Usuń
    2. Jestem na TAK:) czekam zatem na szczegóły na @ , mój adres: lejdi.ana@onet.pl

      Usuń
    3. Greetings from Canada! This is the most beautiful rose sampler I have ever seen! Is there a chance you still have this pattern and can send it to me?

      Usuń
    4. I found the pattern for this beautiful pattern!

      Usuń
    5. Florence Ratis, can I ask you where you found the pattern? I have looked for it and have never been able to find it. My email is icdrose1@aol.com Thank you for any reply!

      Usuń
    6. https://www.casacenina.com/cesar-editions/15-abe-ce-daires-fleuris-au-point-de-croix.html

      Usuń
  11. Cudownie romantyczny wzór,a do tego genialny dobór kolorów. Zakochałam się w nim.

    OdpowiedzUsuń
  12. U Ciebie wszystko jest pięknem . Ten sampler zachwyca, urzeka, rozrzewnia,uspokaja... Jak zawsze, w swoisty dla Ciebie czarodziejski sposób, dobrałaś wszystko co tworzy całość. Masz talent i dar do wydobywania piękna. pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne!!! Po raz kolejny puszczę wodze zachwytu nad Twoimi zdolnościami, wytrwałością i niesamowitością... Oczu oderwać nie można:)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny sampler:)))róże to mój ukochany motyw i też mam akurat na tamborku różany sampler,ale kiedy go skończę?nie wiem,bo też mogę go haftować tylko przy dziennym świetle:))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny sampler i piękne wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. cudny, urzekający, niesamowity!!! pozdrawiam słonecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Róże cudowne i przepiękne zdjęcia zrobiłaś.
    Pozdrawiam
    An

    OdpowiedzUsuń
  18. WOW, piękny i niesamowicie misterny!!! Uwielbiam len, ale jeszcze nie próbowałam na nim haftu, tylko na kanwach. Tkaniny lniane, które mam, mają nierówne sploty lub bardzo drobne i jakoś mnie zniechęcają do tego:( Dlatego też podziwiam Cię, że haftujesz na tak trudnym (dla mnie) materiale.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Joasiu,misterna robota ale jaki EFEKT!!!!!!!!!!Cudny;)pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny ten len no i Twoja misterna robota do tego - super! Muszę w końcu wrócić do xxx :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zauwazylam że banerek zmieniłaś! Fajnie wygląda:-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale czasochłonna robota :) pięknie to wygląda :) według mnie wszystko co związane z kwiatami jest piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  23. piękny hafcik... faktycznie... praca mocno pracochłonna !
    pozdrawiam Joasiu

    OdpowiedzUsuń
  24. Sampler jest przepiękny! Joasiu, jesteś Mistrzyni elegancji i tempa.

    OdpowiedzUsuń
  25. Zjawiskowy :) Pięknie się prezentuje w tej ramce.

    OdpowiedzUsuń
  26. PIĘKNY!!! Zakochałam się w nim od pierwszego wejrzenia. I ta dbałość o szczegóły! Rzeczywiście wymagał ogromu wytrwałości, ale co to dla tak doświadczonej hafciarki jak Ty :)
    Czy istnieje możliwość otrzymania wzoru?
    Mój mail: kreska_11@interia.pl

    Pozdrawiam - Kreska :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Haft przepiękny! I na pięknym lnie! Jestem pod wrażeniem. Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja jestem po wrażeniem prac, są one śliczne i pięknie wykonane, ja jeszcze nie odważyłam sie wyszywać na mnie chociaż zakup już był, ale może niedługo się skuszę. Wszystkie prace bajeczne. Urzekła mnie pracownia, ja czekam na mój nowy dom i tam mam miejsce na pokój robótkowy. Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  29. Joanna...first, this is the most beautiful rose sampler I haver ever seen...what is the name of it or where can I purchase one...Second your blog is beautiful and brings many smiles to my heart....I have added you to my blog list so people can see the beauty I see too....

    OdpowiedzUsuń
  30. Joanna, is there any chance you could tell me where to buy this beautiful pattern?
    My email address is Bentybeet@aol.com.
    Thank you so much!

    OdpowiedzUsuń
  31. Bonsoir, cette broderie est vraiment superbe, pouvez vous me dire où je peux l'acheter ?
    Merci d'avance pour le renseignement.

    OdpowiedzUsuń
  32. Dobry wieczór, to jest naprawdę piękne hafty, możesz mi powiedzieć, gdzie mogę to kupić?
    Z góry dziękuję za informacje.

    OdpowiedzUsuń
  33. Это фантастическая красота и нежность! Браво!!! Я редко прошу схемы, но тут пройти не могу!))) Можно попросить схему на почту? alexakirova@gmail.com Заранее большое спасибо! С уважением, Александра.

    OdpowiedzUsuń
  34. Joanna votre ouvrage est magnifique!bravo! pourriez vous me donner la référence du modele ou le nom du site où l'acquérir? par avance merci. mon adresse mail a.tor@laposte.net

    OdpowiedzUsuń
  35. Marravilloso. Podría decirme de que diseñador es?
    Muchas gracias.

    OdpowiedzUsuń
  36. Tell me where to buy this beautiful pattern?
    Thank you
    lamalledemaman@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  38. Où trouver ce modèle .... merci
    zelia2402@hotmail.fr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pattern is here.
      https://www.casacenina.com/cesar-editions/15-abe-ce-daires-fleuris-au-point-de-croix.html

      Usuń
  39. Where can I get this pattern. Thank you. Love your blog! Please email me at:Pikinchixs@gmail.com thank you again. Sharon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pattern is here.
      https://www.casacenina.com/cesar-editions/15-abe-ce-daires-fleuris-au-point-de-croix.html

      Usuń
  40. Where can I get this pattern.
    Please email me .
    Thank you.
    ysrose@infoseek.jp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pattern is here.
      https://www.casacenina.com/cesar-editions/15-abe-ce-daires-fleuris-au-point-de-croix.html

      Usuń
  41. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  42. Where may I purchase this gorgeous pattern? Sherie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pattern is here.
      https://www.casacenina.com/cesar-editions/15-abe-ce-daires-fleuris-au-point-de-croix.html

      Usuń
  43. Hello, can you help me purchase this beautiful pattern?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pattern is here.
      https://www.casacenina.com/cesar-editions/15-abe-ce-daires-fleuris-au-point-de-croix.html

      Usuń
  44. Bonjour ..votre ouvrage est superbe ..je fais partie d'un club et on va faire une exposition avec comme thème les roses..est ce possible d'obtenir le diagramme de votre sampler s'il vous plait ..mon mail .
    b-eliane@live.fr
    Merci beaucoup

    OdpowiedzUsuń
  45. Bonjour, Admiratrice de roses et brodeuse, pourriez vous me dire comment obtenir le diagramme de ce modèle ainsi que les fils a utiliser. Je vous remercie par avance. Martine. mmlr7827@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pattern is here.
      https://www.casacenina.com/cesar-editions/15-abe-ce-daires-fleuris-au-point-de-croix.html

      Usuń
  46. Cześć Joanno, bardzo mi się podoba sampler, bardzo bym chciał. W tym czasie w domu miło jest zrobić coś pięknego. Czy możesz mi pomóc i powiedzieć, gdzie kupić wzór? Byłbym ci bardzo wdzięczny Mvg Tonny

    OdpowiedzUsuń
  47. Hi Joanna! All of the items that you have pictures of are beautiful! You are an amazing artist! And the way that you have everything displayed is lovely! Your fabric with all of the Santas and snowmen is a sight to behold! What talent you have!
    You said that you used 15 colors of floss in the sampler. Can you list the DMC numbers for the 15 colors that you used, and also the address where the pattern for the sampler can be purchased?
    Thank You so much!! Muriel Bingham


    OdpowiedzUsuń
  48. pattern is here.
    https://www.casacenina.com/cesar-editions/15-abe-ce-daires-fleuris-au-point-de-croix.html

    OdpowiedzUsuń
  49. Przepiękny sampler i w ramce prezentuje się zjawiskowo:-)

    OdpowiedzUsuń