Translate

poniedziałek, 10 maja 2010

NOSTALGICZNY SPACER

Razem z Ateną miałyśmy ten sam pomysł na spędzenie majówki. Różniły nas tylko kilometry. Po przeczytaniu jej posta postanowiłam ujawnić moje ulubione miejsce.
Fascynację tymi uroczymi parkami, oraz romantycznymi budowlami mam w sobie , w środku. Nie liczy się wówczas czas, po prostu przenoszę się do innej epoki i trwam w niej bez pamięci.






Zamek został wybudowany w późnym
baroku przez rodzinę Działyńskich w
KÓRNIKU niedaleko Poznania.
W swoich zbiorach posiada rękopisy takich
wieszczy jak A.Mickiewicz. Zachwycać się można równierz kolekcją malarstwa z tamtej epoki , oraz zwiezionymi przez właściciela meblami ze wszystkich krańców świata.



Tę wspaniałą budowlę otacza przepiekny park z jednymi ze starszych drzew egzotycznych w Polsce. Warto wybrać się tam o każdej porze roku. Trafiłam na kwitnienie magnolii i nie mogłam oprzeć się ich urokowi.




Cud natury i warto nabiegać się z aparatem.
Co prawda kwiaty nie są wstydliwe.
Wiadomo powszechnie ,  ze mają najpiękniejsze narządy rozrodcze na świecie.



 

 Zachęcam do odwiedzin tego miejsca, gdzie można na własne oczy zobaczyć jak kiedyś ludzie pięknie żyli.

Joanna

6 komentarzy:

  1. Joanno super ze juz zamiescilas te zdjecia bo sa cudne. Ja uwielbiam zamki, palace i oczywiscie ich ogrody, sa takie tajemnicze, czuc w nich dawny czar. Tez tak masz?
    Magnolia kwitla pieknie, w ogrodzie ktory ja zwiedzilam tez byla ogromna, ale juz niestety przekwitnieta.((
    Polecam obejzec choc wirtualnie zamek w Mosznej jest bajkowy, jak jestem w Polsce to czasem odwiedzam go.
    Pozdrawiam i sciskam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie byłam w Kórniku. Widząc najpierw zdjęcia miałam wrażenie, że ten zamek jest w Anglii czy we Francji. A to u nas. Takie miejsca są warte pokazywania. Pięknie tam jest.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kórnik odwiedzałam dawno temu, prawie trzydzieści lat już minęło ... łączę z tym miejscem bardzo miłe wspomnienia :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia robisz, magnolie zachwycają. A co do zamku, to z pewnością jak będe w okolicach to z pewnością się tam wybiorę. Z ogromną chęcią bym się tam przeniosła....

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja tak blisko mieszkam Kórnika i jakoś nie miałam okazji aby zwiedzić ten piękny pałac...a ogród i kwiaty już mnie zachwyciły!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bylam kiedys w Korniku, do dzis uwazam, ze jeden z najpiekniejszych palacow w Polsce, w srodku nie za duzy, nie za maly, taki w sam raz:-) i ogrod rowniez przepiekny.
    sciskam
    Basia

    OdpowiedzUsuń