Translate

czwartek, 8 grudnia 2011

RADOSNE PRZYGOTOWANIA



Przygotowania w mojej pracowni idą pełną parą. W tym roku postanowiłam udekorować swój domek kolorowymi poduszkami w świątecznych deseniach. Mam sporo małych i średnich poduszeczek poukładanych na wszystkich siedziskach w każdym zakątku , ale jakoś nie pasują klimatem do zbliżającego się wielkimi krokami Bożego Narodzenia.




Wyzwanie jest ogromne i pochłania sporo czasu , ale wreszcie mogę spożytkować wszystkie materiały tak pieczałowicie zbierane i kupowane w różnych zakątkach , które odwiedzam podczas moich wyjazdów.

Dzisiaj czas pokazać cudownie świąteczną ozdobę mojego żelaznego łóżka wyczarowanego już w zeszłym roku. Poduszka powstała z materiału bawełnianego hiszpańskiego producenta. O dziwo udało mi się zakupić go w Zakopanem. Kolor jest idealnie świąteczny - czerwonozielona krata z delikatnymi białymi wstawkami , a na ich połączeniach przechadzają się maleńkie reniferki i pobłyskują śnieżynki. Materiał nie był tani , ale w przypadku takich piękności cena mało się liczy. Nie zawsze trzeba kupić dużo , a na kawałek znajduję zawsze jakieś zaskórniaki.




Poduszkę ozdobiłam obrazkiem wyszytym haftem krzyżykowym , który powstał w poprzednie święta i cały rok przeleżał w szufladzie. Teraz wyszedł na salony i zdobi , zdobi i cieszy mnie bardzo.

Motyw sań z aniołkami ciągniętych przez renifery zaczerpnęłam z kolekcji pewnej niemieckiej projektantki , a jej podobne wzory znajdziecie na stronie www.kreuzstich-insider.de . Wzór wyhaftowałam muliną DMC nr 816 na aidzie 18.




Może to mało romantyczne i niezbyt pasuje do haftowanych poduch , ale kilka osób było zainteresowanych przepisem na domową białą kiełbaskę i obiecałam go podać , tym bardziej , że kiełbaska jest doskonałym dodatkiem do Noworocznej kolacji. Zdjęcia nie będzie , bo surowa biała jest wyjątkowo wstydliwa i zupełnie nie fotogeniczna.

Składniki:

1 i 1/2 kg łopatki wieprzowej b/k
1 kg chudego surowego boczku bez skórki
2 op majeranku
1 główka czosnku
sól i pieprz do smaku
6 szklanek wody
flaki wołowe surowe ( dostępne w sklepach masarskich )

Flaki , jak to okropnie brzmi , ale warto zamknąć oczy i zacząć sporządzać kiełbaskę.

Mięso mielimy w maszynce elektrycznej o najgrubszych oczkach. Dodajemy wyciśnięty czosnek , majeranek , pieprz i sól do smaku. Pamiętajmy jednak , że to duża porcja mięsa , więc przypraw też potrzeba więcej. Następnie wszystko wyrabiamy ręcznie , tak jak ciasto i dolewamy po jednej szklance wody , aż powstanie jednolita masa , szklanek mięso pochłonie czasem 5 , czasem 6 , to zależy od mięsa. Masą przy pomocy maszynki elektrycznej do mielenia mięsa i specjalnej przystawki nabijamy umyte flaki , formujemy kiełbaski i gotowe.

Tak zrobione kiełbaski wkładam w kilku porcjach i zamrażam. Kiedy przyjdzie Nowy Rok zamrożone ugotuje w garnku i tradycyjnie podam mojej rodzince z chrzanem.

Kto odważny niech spróbuje tej zanikającej kuchennej zabawy w babranie się mięsem.

Znikam teraz do maszyny i szyję kolejne poduszki.
Joanna


33 komentarze:

  1. PODUCHY :) PIEKNE, NIGDZIE NIE SPOTYKANE,NIE DOSTEPNE,NIE DO ZDOBYCIA.Bardzo oryginalne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne poduchy. Ja też uwielbiam, jak wszystko do sienie idealnie pasuje, nie tylko na święta. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sliczne, co tu więcej pisać

    OdpowiedzUsuń
  4. gratuluję pomysłu.
    fajnie mieć w domu coś własnoręcznie zrobionego i unikatowego.
    kiełbasa na pewno pyszna.
    pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna poducha!!!! Materiał bardzo świąteczny i jeszcze ten piękny haft!

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześliczny haft, fajnie skomponował się z tkaniną. Całość wyszła bajecznie, tylko pozazdrościć:).
    Od jakiegoś czasu myślałam o domowym wyrobie kiełbasy, ale jakoś było mi do tego nie po drodze. Przepis sprawdzony, to może się zmobilizuję i zrobię.
    Marzy mi się tez zrobienie mięska w słoikach, tylko czy nasze mięso nafaszerowane chemią da się tak przetworzyć?
    pozdrawiam. Magda

    OdpowiedzUsuń
  7. Cała poducha jest pięknie skomponowana i uszyta, co jest zasługą Twórczyni :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Winterromantik pur...Wunderschön!!!...)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniała !!!
    Pozdrawiam i dziękuję za przepis:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna poducha wszystko u niej pasuje do klimatu świąt ././.

    OdpowiedzUsuń
  11. Poducha jest prześliczna i ten haft - cudo!
    dziękuję za przepis - na pewno wypróbuje!
    pozdrawiam magda

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczna poduszka.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna ta poduszka, tkanina i ten megacudny haft idealnie do siebie pasują.

    Uściski przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za przepis na kiełbasę:))wypróbuję:))),,ale ja o poduszce:))jest przepiękna:)))materiał wart swojej ceny:))już nie mogę doczekac się następnych:)))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Poduszka z haftem świetnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  16. poduszka istne cacko:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  17. Białej kiełbasy nie zrobię (zjem u Ciebie :-)))) ) , ale z hafcikiem spieszę się,jak mogę :-) Może zdążę:-)
    Pozdrawiam Cię pięknie,miłego weekendu
    A podusia bosssska!

    OdpowiedzUsuń
  18. śliczny materiał, piękna poduszka

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna poduszka :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten haft - po prostu przepiękny!! no ale że jesteś uzdolnioną hafciarką to żadna nowość dla mnie, wszak mam jedno twoje dzieło - siedzi dumie w koszyczku z koronkami i bardzo lubię na nie patrzeć, więc często wspominam twoje zdolności :))

    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękny ten hafcik, bardzo ładnie koresponduje z kraciastym tłem. U mnie w tym roku także króluje iście świąteczny karteczkowy motyw. Ale moje poduch nie sa tak piękne jak twoje :-)).

    Lucy

    OdpowiedzUsuń
  22. Ta poduszka jest rewelacyjna ;o) Przepięknie ja wykonałaś ;o)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne te poduszki! A ja na nic ostatnio nie mam czasu i w tym roku chyba będzie ze tym co jest na sofie:(
    Przepis na kiełbaskę zapisuję, dziękuję:)
    pozdrowienia,

    OdpowiedzUsuń
  24. Podusiaj jak podusia ale ten faft!! Klaniam sie nisko moja droga!!! Jestem pod wrazeniam! Naprawde! Gratuluje calosc prezentuje sie przepieknie!
    Pozdrawiam
    marta

    OdpowiedzUsuń
  25. fajniutka podusia z pięknym haftem:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepiękny blog. Tak inspirujący, że nie wiem co wywarło na mnie większe wrażenie - opowieści, fotografie czy pomysły.
    Ma pani niesamowity talent, Joanno!

    OdpowiedzUsuń
  27. Pamiętam ten Twój haft :) Pięknie go skomponowałaś z tkaniną w kratkę - wyszła ci super poducha.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ten wzór jest niesamowity, poduszka wygląda przepięknie! Ja ten haft właśnie z zeszłego roku pamiętam jako jedną z piękniejszych prac przedświątecznych! :)) Kochana, buziaki ogromne w niedoczasie przedświątecznym ślę!! :))

    OdpowiedzUsuń
  29. Poduszka pierwsza klasa!!! noż boski ten haft! :)

    OdpowiedzUsuń