Translate

piątek, 19 kwietnia 2013

TARTA CYTRUSOWA ..... SZYBKO ŁATWO I SŁODKO


Witajcie!
Dziś odbijam o tematów hafciarsko dekoratorsko szydełkowych , na rzecz całkiem słodką i przyjemną , a przede wszystkim jak wszystkie moje przepisy , bardzo łatwą do zrobienia.
Na tapecie tarta cytrusowa , którą można zrobić z 3 pomarańczy  lub 4 cytryn , albo pomieszać te owoce według własnego widzimisie.

Potrzebne będzie ciasto kruche na spód . Kto ma czas ten je sobie zrobi według przepisu podanego po niżej , lub pobiegnie do Biedronki i kupi gotowe. Kruchy spód trzeba rozłożyć w formie do tarty , ponakłuwać widelcem w kilkunastu miejscach i upiec na złoty kolor. By spód nie urósł za bardzo wykładam je papierem do pieczenia i obciążam fasolą.

A oto przepis na ciasto kruche:

185g mąki
85g masła
55g cukru pudru
1 żółtko
11/2 łyżki mleka

Mąkę należy połączyć z masłem , dodać cukier puder , żółtko i mleko , wyrobić na jednolitą masę i zawinięte w folię schować do lodówki na ok 30 min.


Kiedy ciasto już siedzi sobie w piekarniku i w temp 180 C się opala , mam czas na zrobienie nadzienia tarty. Obieram ze skórki 2 pomarańcze i 1 cytrynę i blenduję na gładką masę.


Dodaję 3 łyżki kaszki kukurydzianej i znów w ruch puszczam śmigło blendera , potem czas na 2 łyżki cukru pudru i znów małe bbbrzrzrzrzyyt.....


Kolej teraz na 2 łyżki mąki .


 A na koniec dodaję 3 żółtka i jedno jajko. Ostatnie miksowanie i nadzienie jest gotowe.
Można użyć samych pomarańczy dla osób kochających bardzo słodkie , lub 4 cytryn dla amatorów orzeźwienia.



W drugim naczyniu ubijam pianę z białek z dodatkiem cukru pudru na masę bezową , która uwieńczy ten przysmak. Mam zatem żółtą masę cytrusową i białą bezową. Super kolorki. Brakuje jeszcze tylko szczypiorku ....... ha ha ha !


Zaczynam od wylania na upieczony kruchy spód nadzienia cytrusowego.


Potem łyżką nakładam na środek pianę z cukrem i wkładam do piekarnika na 50 min na 150 C. Mam już gotowy deser dla moich dzisiejszych gości. Zmykam zatem  , bo muszę jeszcze ogarnąć kilka rzeczy.

Zapomniałam jeszcze pokazać , jak ciasto wygląda po upieczeniu , bo gdy było w piecu pisałam dla was ten post.
Spróbujcie , bo warto!
Joanna

22 komentarze:

  1. mmm ale mi smaka narobiłaś chyba zrobię , ale nie wiem czy mi beza wyjdzie , bo mi nie wychodziła ngdy :( chyba coś źle robie...i powiadasz ,że ciasto kruche jest dostepne w sklepie :O
    udanego weekendu
    Ag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zrób sobie tą pyszotkę na sobotę. Beza wyjdzie super , na pewno!

      Usuń
  2. Ojjjjjjj to i ja się chyba skuszę ;-)
    Dopiero zaczynam przygodę z tartą, ale już wiem, że to danie często będzie gościło na naszym stole.
    A w wersji "słodko - kwaśnej" może być równie smakowita... poeksperymentujemy...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tarta , bardzo łatwa i super mało kaloryczna. Mam jeszcze inną , brokułową na tapecie , jak się spieszę , więc nie kończę tylko na tej.

      Usuń
    2. to ja poproszę przepis też na brokułową

      Usuń
  3. wow!!!! chyba popełnię, fantastyczny przepis, a mam chęć na coś słodkiego. Dzięki :)))

    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastycznie przedstawiony przepis, pokazane co i jak, a szczypiorek pasujący do kolorów mnie rozbawił:) Zapisuję go, może już niedługo się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tymi zdjęciami zrobiłaś ucztę dla oczu, zatem trzeba się brać za tartę i zrobić coś dla podniebienia:)Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  6. absolutnie do wyprobowania, nigdy takiego ciasta pomaranczowo cytrynowego nie jadlam. wyglada na proste do zrobienia, dziekuje Joasiu!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana,daj znac,jak upieczesz to cudo następnym razem-przyjadę w kwadrans :-)
    Pozdrawiam,miłego weekendu
    M.

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda pysznie. zapisuje i muszę spróbować, tylko kupię nowe tartową blaszkę

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepysznie wygląda na pewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. pysznie wygląda...
    w sumie lubię wszystkie tarty !
    pozdrawiam seredcznie

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja już dzisiaj skorzystałam z pomysłu i powiem szczerze-10 minut pracy a efekt jak z 5 gwiazdkowego hotelu!
    Dzięki Joasiu za pyszny przepis i pomysł na moją dzisiejszą pusta głowę w sprawie deseru!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a podałam ją z lodami i listeczkiem melisy:-)

      Usuń
  12. Taa, piecz tak dalej a ja się będę ślinić. Pozdrowienia serdeczne

    OdpowiedzUsuń
  13. super apetyczny przepis :) będę ją piec mam tylko pytanie ile dajesz cukru pudru do piany z białek ? pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale pysznie wygląda! I śliczne serduszko widzę z niebieskim haftem :)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń