Translate

poniedziałek, 15 kwietnia 2013

LA POESIE DES COLEURS



Witajcie!
To już dziś ostatni mój wpis dotyczący tego projektu. Aż mi żal , że to finał. Tyle godzin dłubania i już po wszystkim. Teraz się wreszcie otwiera pełnia mojego szczęścia. Z tęczowego próbnika powstała torba. Taka przyjemna  , letnia i wesoła. No cóż samo wyszywanie to tylko godziny z igłą w ręku , za to uszycie po raz pierwszy torby , to był nie lada stresik. Robiłam to po raz pierwszy i nie było tu czasu na wprawki , czy błędy. Pomocą merytoryczną tej strony zajęła się moja miła Maja z bloga TYMCZASEM. Po krótce objaśniła mi z głowy , na kartce , co i jak trzeba po kolei wycinać i zszywać i jakoś się udało. Ponoć kiedyś toturial krążył na blogu Alizze , ale nie mogłam go odnaleźć. W takim razie postanowiłam pokazać wam jak uszyć sobie taką torbę.

Po pierwsze musimy zdobyć materiał jeden na prawą , a drugi na lewą stronę torby i zastanowić się jaki rozmiar ma mieć nasza. Ja z uwagi na wielkość haftu tęczowego obliczyłam , że moja torba będzie miała 40X32cm z przodu + 8 cm boki i dno. Wycięłam więc po dwa przody i dwa tyły , czyli 4 identyczne prostokąty , a wymiary policzyłam tak. 40 ( przód ) + 4 ( 1/2 boku ) + 2 ( na szwy ) X 32 ( przód ) + 4 ( 1/2 boku ) + 2 ( szwy ) = 46x38 cm. Następnie wycięłam w dwóch dolnych rogach mniejsze prostokąty o wymiarach 4 cm , co widać na fotce pod spodem.




Każdy z czterech kawałków obrzuciłam na maszynie zygzakiem , by zabezpieczyć materiał przed siepaniem się i zajęłam się przyszywaniem moich haftowanych aplikacji. By zabezpieczyć haft użyłam flizeliny z klejem , dla usztywnienia aplikacji .

 
 Następnie wycięłam wszystkie elementy i już ich nie obszywałam  , gdyż uznałam , że nie ma takiej potrzeby. Nie chciałam też by szwy były zbyt grube i ordynarne.


Długo zastanawiałam się jak tu poradzić sobie z rogami aplikacji , by przy szyciu materiał nie wyjechał jeden zza drugiego i wpadłam na super pomysł. Pokazuję go zatem , by wszyscy wiedzieli jak uzyskać doskonały efekt. Najpierw zaprasowałam róg do środka , a następnie boki. Powstał w ten sposób idealny kształt , taki jaki mi najbardziej odpowiadał.


Nadszedł czas na naszywanie aplikacji. Robiłam to bardzo starannie nie używając pedału nożnego.  Po prostu obracałam ręcznie kółkiem i igła była mi w 100% posłuszna. Trwało to bardzo długo , ale opłacało się. Tak przyszyłam haft z kolorami DMC , oraz serce na tył torby. Pozostawiłam jedynie boki , czyli symbole i litery , gdyż jak już się zorientowałyście musiałam najpierw zszyć torbę.


Ach zapomniałam jeszcze wspomnieć o pewnym napisie , który  zaprojektowałam sobie w stylistyce alfabetu TILDA. Jest on widoczny na zdjęciu u dołu , jeszcze tylko w zarysie.


Wyszyłam ten napis ściegiem za igłą , i powiem wam , że to była najmniej pracowita czynność ostatnich kilku tygodni. Kolor nici jak zawsze przy tej torbie to niezmienne 321 DMC. Do napisu użyłam igły z czubkiem i 2 nici z całego pasemka , by haft był widoczny , lecz nie za ordynarny.
Kolejnym krokiem było zszycie dna . Na fotce widać tylko zewnętrzną część torby , ale tak samo postąpiłam z wewnętrzną podszewką w kropki. Widać tu dokładnie jak tworzy się  torba. Rozprasowałam szwy i znów tak jak haft zabezpieczyłam dno flizeliną z klejem , tym razem podwójnie , dla usztywnienia dna torby i tego co w środku również.


Gdy dno i boki były już gotowe przyszedł czas na zszycie pozostałej dziury. To róg i trzeba być bardzo uważnym. Składamy materiał w ten sposób by po środku lini po której zaczniemy zszywać  znalazły się idealnie pod sobą dwa pozostałe szwy , wówczas mamy pewność , że nasza torba będzie symetryczna. Może to wszystko brzmi jak najstraszniejszy przepis , ale ten kto spróbuje uszyć torbę i dojdzie do tego etapu , to na pewno zrozumie o co chodzi. W skrócie mogę jeszcze dopowiedzieć , że tym razem zszywamy w poprzek. A wygląda to tak:


 Teraz gdy najtrudniejsza część za nami możemy chwilkę odetchnąć , przeprasować sobie całość , uszyć uchwyty o długości , która nam pasuje ( zabezpieczyć je flizeliną z klejem podwójnie oczywiście ) i  doszyć pozostałe aplikacje po bokach , zszyć wierzch ze środkiem umieszczając uchwyty w odpowiednich równych odstępach i GOTOWE!!!!


No cóż praca dobiegła końca. Pozostało mi jeszcze obfotografować ją z każdej strony świata , co czynię z wielką radością. Jestem chwalipiętą , ale jak tu chować taki skarb w szafie i wam nie pokazać. A więc strona prawa wygląda tak:



A to słodki tył z napisem po Francusku " La poesie des coleurs " co oznacza dosłownie poezję kolorów , bo właśnie to jest esencją tego projektu - kolory.



A oto lewa strona torby.... też super wyszła !


 I znów tył , bo nie mogłam się powstrzymać i nie pokazać go w innej odsłonie..... , a na dole wałeczek z haftem zrobionym na materiale do Ani z bloga Mój ukochany haft krzyżykowy. Obiecałam jej , że pokażę w tle , a wyszło na pierwszym planie.



I znów zbliżenie na moją dziubaninkę , by pokazać wam te kolory........


 
A teraz napis w pełnej krasie . Literki i układ zaprojektowałam sama posiłkując się literkami z tildowych wyszywanek , bo nigdzie nie mogłam znaleźć takiej czcionki do Worlda . Może ktoś z was wie , gdzie jej szukać , może ktoś ma taką na swoim kompie. Miło byłoby ją mieć i nie męczyć się na piechotę.
 
Dzięki , że towarzyszyłyście mi wszystkie przy tym przedsięwzięciu , to już
 
THE END
 
Czas wyruszyć z torbą na ramieniu w miasto , a najlepiej na

Dni Kraftu 2013

DMC zaprasza na dni kraftu w dniach 19-21 Kwietnia w Gdańskiej Galerii
Przymorze.
W programie pokazy na których dowiesz się jak w prosty sposób można wykonać
szal, biżuterię, torebkę lub dekorację do domu.
Zaprezentujemy gotowe prace z dziedzin haftu, szydełkowania, dziergania,
koronki frywolitkowej, filcowania oraz decoupage.
 
Joanna
 
 

 

41 komentarzy:

  1. Torba cudna!! Po prostu wspaniała. Podziwiam umiejętności, bo ja chyba nigdy nie polubię się z maszyną do szycia. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna! Wspaniały pomysł i znakomite wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdy pokazywałaś haft w poprzednich postach pomyślałam, że pewnie oprawisz wszystko w piękną ramę i powiesisz w pracowni. Zaskoczyłaś mnie pomysłem z torbą - pozytywnie dodam, bo wszystko razem wygląda nietuzinkowo. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale cudo :) pięknie ci wyszła ta torba. POmysł genialny i perfekcyjne wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. super ci to wyszło :)!!! widać ,że się napracowałaś,w końcu przecież coś co piękne łatwo się nie osiąga.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj!
    Jestem pełna podziwu. Torba wyszła Ci przepięknie. Napracowałaś się Dziewczyno, ale satysfakcja z efektu końcowego zapewne rekompensuje zmęczenie i trud jaki w nią włożyłaś.

    Piękna, efektowna, bardzo oryginalna, profesjonalnie wykonana. Nie oddawaj jej nikomu :-)
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  7. przecudna! brak mi słów naprawdę! Będzie idealna na te słoneczne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna torba, choć stawiałam na to, że zrobisz z tego haftu obraz w pięknej ramie! Ale torba świetna i materiały (szczególnie ten w kwiaty)też!

    OdpowiedzUsuń
  9. No to się na blogach torbami zasiało, oryginalna z pewnością, pogodna w ciepłej przyjemnej kolorystyce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Boska! efekt zachwycający

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś wspaniałego
    Pomysł bąbowy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ukłony w pas! Torba jest wyjątkowa!

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś wspaniale pięknego!Napracowalas się ale za to jaki efekt!

    OdpowiedzUsuń
  14. Też myślałam, że haft zamkniesz w ramce. Oryginalny pomysł z wykorzystaniem go do uszycia torby. Dzięki za kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też spodziewałam się ujrzeć całość oprawioną w ramy, ale z drugiej strony to faktycznie szkoda trochę taki skarb w domu chować:)) Super pomysł a wykonanie perfekcyjne :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie ma co żałowac takiej ślicznej rzeczy. Gratulacje i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  17. Asia- no pięęęęęękna !!! :-)
    Widziałam Twój niezwykle precyzyjny haft , widziałam torbę "w elementach" i już wtedy bardzo mi się podobały.Ale teraz - chapeau bas! :-)Mam nadzieję,że wkrótce się spotkamy i będę mogła choc przez chwilę "przymierzyc" się do Twojej torby.
    Pozdrawiam,do zobaczenia wkrótce
    Maja

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniała torba! I Bardzo przydatny kurs szycia. Jestem pełna podziwu dla dokładności.
    A usztywnienie aplikacji dało świetny efekt - chyba na poważnie muszę rozważyć tę drogę przy szyciu łatek samplerowych.

    OdpowiedzUsuń
  19. Torba jest przepiekna!!!! Jak dla mnie to mozesz jeszcze o niej pisac i pisac... Zdjecia jak zawsze cudne, juz na pierwszym z nich znalazlam haft na materiale, ktory Ci przeslalam. Wyszlo cudo, jak zawsze... A ten pomysl jak podlozyc rog, zeby nie wychodzil... Swietny! Ja po 6 latach w szkole odziezowej nie wpadlam na to!!! Zrobie tak przy kolejnej torbie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ci , że zauważyłaś ten drobny szczegół , a taki przydatny. Myślałam , że tego uczą w odpowiednich szkołach , ja przecież jestem samoukiem.

      Usuń
  20. Super torba , zazdraszczam ,wykonanie i hafciki cudne ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniały pomysł i wykonanie. Torba jest piękna. Serdecznie pozdrawiam. Jola

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna torba, podziwiam cierpliwość i precyzję wykonania.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Torba rewelacyjna,ale cóż się dziwić,każda Twoja praca to majstersztyk:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zaskoczyłaś torbą, myślałam, że oprawisz, żeby mieć pod ręką w trakcie haftowania :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Torba to fantastyczny pomysł i artystyczne wykonanie, myślę że zrobi wrażenie w Gdańskiej Galerii Przymorze - powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuje za odwiedziny i miłe słowa
    Własnie zeskanowałam schemat do firanki która Ci się podoba
    podaj mi @ to wyślę powinnaś się doczytać jak powiększysz :)
    olimpia2708@interia.pl Wyślę Ci go
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Torba to super pomysł! Wygląda na bardzo starannie uszytą.

    OdpowiedzUsuń
  28. ale fajna torba!! zastanawiałam się po co komu taki wzornik a tu okazuje sie ze to świetna "ozdoba"!! nie spodziewałam sie tak orginalnego wykorzystania:) jestem pod wrażeniem;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetna, pomysłowa torba! Pięknie uszyta! Dziękuję bardzo za kursik jak uszyć takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Kapitalny pomysł i na haft i na torbę.

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudowna jest ta torba. Podziwiam i podziwiam!!

    OdpowiedzUsuń