Translate

piątek, 20 grudnia 2013

NIGDY NIE WYCHODZĘ Z DOMU Z PUSTYMI RĘKAMI....


Witajcie!

To prawda , nigdy nie wychodzę z domu z pustymi rękami , mam zawsze śmieci lub torebkę , siaty i inne kartony , ale dziś chciałam napisać o czymś innym.
Nauczyła mnie tego moja koleżanka Dorotka. Zawsze , gdy do mnie wpadała miała jakiś drobiazg , czasem pamiątkę z podróży , czasem Toruńskiego Piernika. To było bardzo miłe z jej strony .



I tak się do tego przekonałam i jakoś to wrosło we mnie , że nie ma innej opcji , przychodząc do znajomych  mam zawsze dla nich coś miłego. Nie liczy się czy jest okazja , czy nie , po prostu tak jest. Lubię obdarowywać.


Opowiem Wam jak zamieszkałam w nowej dzielnicy , może z 10 lat temu , to poznałam fajne babeczki , nasze dzieci chodziły razem do przedszkola. Byłyśmy sporą ekipą 6 matek. W sumie po latach mogę śmiało powiedzieć , że miałyśmy głos decydujący we wszystkim co działo się i w przedszkolu i później w szkole. Stałyśmy za sobą murem i spotykałyśmy się w babsko-dziecięcym gronie bardzo często.


Dzieci rosły na potęgę pokazując niemiłosiernie upływ czasu , a my byłyśmy wciąż te same . Tak jakoś samo wyszło , że do naszej grupy zbliżyli się nasi mężowie. Na początku trzymali się na dystans , a potem to poszło jak lawina. Wspólne wakacje , wycieczki , majówki , chodzenie po górach , narty , sylwestra i bale parafialne , koncerty i inne takie tam opery. Wiadomo , że czasem ktoś się na chwilkę wykruszał , bo miał inne plany , ale zawsze wracał w porę.


Właśnie od początku tej znajomości panuje u nas zwyczaj dzielenia się światełkiem z Betlejem , które wędruje od domu do domu , a wraz z nim świąteczne upominki. Nie są to drogie prezenty , tylko malutkie upominki. Jak się pewnie domyślacie , staram się podarować moim koleżankom coś z moich wytworków. Czasem  są to bombki , czasem zawieszki , lub pierniki.


I choć na fotkach sam alkohol , to w moim domu nie używamy go do WIGILII . Są to prezenty tzw. męskie , które przygotowałam dla zapracowanego mężusia. Nie będę się rozwodzić nad jego profesją , wystarczy że wspomnę , że pracuje wśród ludzi i tam też panuje zwyczaj obdarowywania się . Kobiety dostają bombonierki , a faceci coś z procentem. Zależy kto co lubi , a zapewniam was , że mój mąż to wie.


I tak oto pewnego wieczoru mój ślubny pojawił się w drzwiach z brzęczącą reklamówką . Oczywiście byłam bardzo ciekawska i zajrzałam do środka. No tak zapewne się domyślacie dlaczego nie trzymał worka za uszy , tylko od spodu. Torba pękała od flaszek. Dowiedziałam się zatem w mig jakimi prezentami zainteresowani są pracujący na stanowiskach mężczyźni.
I jak to kobieta , wcisnęłam się między butelki , a męża i od tamtego minionego wieczoru TO JA rządzę w temacie butelek. Nie kupuję ich , nie noszę , tylko ozdabiam. To właśnie chciałam wam pokazać. Mój mąż słynie w światku męskim z niebanalnych ozdób butelkowych , a nie z papierowych torebek na butelki. Zawsze zdobywa uznanie , szczególnie u żon obdarowywanych.
Jak widać na fotkach , taka dekoracja , to nic trudnego , a jakoś tak łagodzi procenty. Zawsze używam podobnych elementów , czy to wielkanoc , czy jesień , czy wiosenne imieniny , czy letnie spotkanie , czy gwiazdka lub sylwester.  Sekret to po pierwsze coś żywego zielonego , gałązka iglaka , bukszpan , kolorowy berberys , zielona świeża trawka itp. Po drugie tekstylna wstążka , czasem prócz niej dodatkowo rafia . I na koniec element tematyczny. Wiosną i latem świeży kwiat z ogrodu , jesienią owoce róży , głogu , berberys , ognik lub inny kolorowy owoc , zimą pierniki lub małe bombki , a na sylwestra fantazyjnie upięte serpentyny i korek od szampana. Pomysłów jest tyle ile głów .  Namawiam was do takiego dekorowania prezentów i to nie tylko tych w szkle.

Skoro jestem przy temacie prezentów , to ogłaszam wyniki mojego CANDY , w którym nie było dużej konkurencji , więc wasze szczęście , bo i szans na wygraną było więcej.

Za prawidłowe odgadnięcie miejsca w którym zrobione zostało zdjęcie PRZY SMERCZYŃSKIM STAWIE bombkę otrzyma ode mnie :

ELISZKA8

 A w losowaniu  " sierotka "  Lena moja chrześnica wyciągnęła karteczkę z nickiem :

ULENCJA

Dziewczyny gratuluję z całego serca , podeślijcie szybciutko adresy , to może jeszcze przed świętami uda mi się zrobić wam prezent. A wszystkim , którzy wzięli udział w zabawie ślicznie dziękuję i zapraszam na kolejne Candy już wkrótce. Życzeń jeszcze nie składam , bo mam coś jeszcze do pokazania i powiedzenia przed Bożym Narodzeniem .

Joanna


19 komentarzy:

  1. Pieknie ozdabiasz butelki!
    Gratuluję szczęściarom!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne ozdoby. Gratuluję zwyciężczyniom!

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja dziękuję za możliwość wygranej u ciebie :) . Tym razem nie udało się , może następnym razem
    Zawsze jest miło dawać, a przecież nie potrzeba wiele , aby sprawić komuś radość.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz rację, butelka z takim dodatkiem robi się ładna, ciekawa, oryginalna, no i z bezdusznej flaszki alkoholu staje się nagle prezentem osobistym :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł! Nawet zwykła rzecz tak przyozdobiona wygląda niesamowicie i odświętnie:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo oryginalnie ozdobione flaszki ;)
    gratuluje dziewczynom i dziękuje za zabawe !

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratulacje dla dziewczyn:)
    Ale śliczne te butelki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ustrojone butelki :) Gratuluję Dziewczynom :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też mam taka ekipę do obdarowywania,co to z nimi konie można kraść...
    A butle świetne!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za dobrą radę. :) Właśnie mam kilka butelek do zapakowania i chętnie skorzystam z Twojego sprawdzonego sposobu ozdobienia ich. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Radosnych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia !

    Pozdrawiam
    Tomaszowa

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego, co radosne i piękne życzę na te Święta !!!!!
    I niech Mikołaj Was odwiedzi...
    Pozdrawiam ciepło
    Marille

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe pomysły zdobnicze dla złagodzenia procentów :)
    Radosnego świętowania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedy jasna gwiazdka błyśnie
    Niech Ci serce radość ściśnie
    Niech choinka jasno świeci
    Niech nadziei płomień wznieci
    Niech kolęda zabrzmi w koło
    Niech świat śmieje się wesoło
    Będzie miło i serdecznie
    A Twe szczęście niech trwa wiecznie.
    tego życzy
    Skimmia z kwiatów natury

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałych Świąt dla Ciebie i Twoich Bliskich oraz pomyślnego 2014 roku ! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Prezent udekorowany w taki sposób sprawia jeszcze większą radość :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Masz rację - taka ozdoba zdecydownie łagodzi procenty :)

    OdpowiedzUsuń