Translate

środa, 4 marca 2020

ABAKAN MOJA RACENZJA



Witajcie!


Na początek powiem , że wszystkie uwagi , które dotyczą programu do projektowania schematów haftu krzyżykowego ABAKAN są wyłącznie moją opinią . Kilka uwag po projektowaniu nowego wzoru monochromatycznego. Nie jest moim celem krytyka tylko podzielenie się uwagami. Może to komuś z posiadaczy tego programu coś wniesie nowego lub pomoże przy własnym projekcie. Może ten post trafi do Pana projektanta i pomoże coś unowocześnić.



Projektowałam haft na własne potrzeby. Udało się i w 90 % jestem zadowolona. A co z pozostałymi 10 % spytacie. No cóż jakoś postaram się to dokończyć bym była zadowolona.




Po pierwsze na początku pracy trzeba się troszkę wdrożyć. Przy zakupie nie otrzymałam instrukcji obsługi , dopiero po mojej wyraźnej prośbie , ale bez zwłoki.


Po drugie temat funkcji. Brakuje mi bardzo możliwości usuwania narysowanego punktu , krzyżyka natychmiast poprzez funkcję odkliknięcia , a tu mamy jedynie dostępną opcję zaznacz wytnij. To nie działa dobrze przy projektowaniu każdego detalu bo zbyt komplikuje pracę i wydłuża czas. Poradziłam sobie z tym inaczej. Po prostu dodałam kolor biały i nim usuwałam to co nie potrzebne , ale chyba nie o to chodzi by sobie komplikować pracę.



Po trzecie nie ma zaznaczonej skali , podziałki co dziesięć kratek , więc wszystko odliczałam na piechotę. Ile kratek potrzebuję na cały schemat , gdzie jest środek . Szczególnie przeszkadza to przy dużych projektach , gdy nie widać całości wzoru nawet po pomniejszeniu obrazka. Kompletna klapa dla mnie.




Kolejna sprawa. Zupełnie nie wiem jak narysować na schemacie kreski , które czasami uzupełniają wzór , robią go bardziej przestrzennym. Trudno wezmę ołówek i dorysuję ręcznie na wydruku. Innej możliwości nie widzę. Może ktoś coś podpowie.




Kiedy miałam już dużo zaprojektowanych detali i chciałam połączyć wszystko w całość , program zaczął działać bardzo wolno, zwieszał się i to mnie bardzo denerwowało. Warto wspomnieć że mój komputer spełnia wymogi programu i nie jest przeładowany.


Czas na drukowanie , tu też ZONK . nieważne którą stronę chcesz wydrukować , nie ma możliwości wyboru. Czyli albo drukujesz całość albo nie drukujesz. Co za logika. Całość oznacza okładka , kolejne spisy treści i w końcu wzór i jeszcze spód okładki. Wszystko w formie broszury , ale ja potrzebowałam tylko 1 stronę by sprawdzić czy mi się to udało dobrze zaprojektować. I znów kłopot , bo przy małych zmianach musisz znów drukować wszystko w komplecie.


Następna rzecz , która mi brakuje , to by schemat był łatwiejszy do haftowanie 5 brzegowych kratek z każdej kartki schematu musi być zakreślone jasnym kolorem i zachodzić na siebie. Wtedy łatwiej przechodzi się z kartki na następną stronę.


Może uznacie , że się czepiam , może sama czegoś nie dopatrzyłam . No nie wiem ale moje wrażenia właśnie takie są. Chciałam się z Wami nimi podzielić.



Na koniec plus tej całej zabawy. Pomimo tych wszystkich niedogodności , które z pewnością da się poprawić w przyszłości i ten program uaktualnić, miałam dużo dobrej zabawy. Mój cel w 90% został osiągnięty. Udało mi się rozpocząć całkiem nowy rozdział w moim twórczym życiu i zaprojektowałam mój


MORSKI SAMPLER.




Pozdrawiam Was wiosennie . Napiszcie coo tym sądzicie , kto ma inne zdanie , kto ma inne spostrzeżenia . Podzielcie się z nami wszystkimi.


Joanna













7 komentarzy:

  1. Ja to w ogóle Cię podziwiam, że do tego się zabrałaś!
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow. Super. Fajnie, ze podzieliłaś się uwagami. Faktycznie jeśli nie ma znacznika co 10 kratek to strzał w kolano. Twój haft wyszedł pięknie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wykupiłam sobie klucz do Haftixa. W sumie rzadko z niego korzystam ale na pewno ma podział co 10 kratek, można dodać lub usuwać 10-tki, można rysować back stitch i drukować strony, które się chce. Haft już pięknie się prezentuje, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj .Dokonałam odkrycia jeśli chodzi o świat projektowania Samplerów. wspaniała appka wpadła mi w ręce i działam pełną parą. Postaram się pokazać w najbliższym czasie jak to wszystko działa. Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  4. Zaczęłam zabawę z tymi programami od Haftixa, ale tam maksymalna gęstość kanwy to 25 ct, a ja bardzo chciałabym zobaczyć swój projekt w wersji np. 27 albo 30 ct, więc rozglądałam się dalej. Z kolei Abakan ma opcję wyboru gęstości kanwy niedostępną i nie mogę sprawdzić wartości maksymalnej. :( A nie uśmiecha mi się wydawać 60 zł na pełną wersję tylko po to, żeby się przekonać, że być może też jest to 25 ct. Mogłabyś mnie poratować i zdradzić, jaka gęstość jest największa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, jednak udało mi się odblokować opcję wyboru gęstości. :> Wystarczyło tylko zmienić jednostkę miary z liczby oczek na centymetry albo cale. Gdyby ktoś był ciekaw, maksymalna gęstość to 55 ct.

      Usuń
  5. Tak jak pisałam w poście. nie podoba mi się ten program do projektowania Haftu Abakan , więc sama rozumiesz że nie będę go używała bo tylko straciłam przy nim chęć na cokolwiek. Zachęcam Cię do podpatrzenia moich nowych zaprojektowanych samplerów. to na prawdę dało mi dużo satysfakcji i radości a efekt strasznie mi się podoba. Jeśli masz więcej pytań to śmiało zostawiaj je pod ostatnim opublikowanym postem , wtedy zobaczę to szybciej. Pozdrawiam Joanna

    OdpowiedzUsuń